9 ایده خلاقانه برای استفاده از موز بسیار رسیده


پوست این میوه مغذی در ابتدا سبز رنگ است اما به مرور زمان زرد و سپس قهوه ای می شود. با رسیدن موز، انتشار گاز اتیلن باعث می شود رنگدانه زرد پوست آن قهوه ای شود.

ممکن است موز قهوه ای و بیش از حد رسیده برای پذیرایی از مهمانان مناسب نباشد، اما بی فایده نیست و همچنان یک غذای مقوی محسوب می شود. در این مقاله ۹ روش استفاده از این نوع موز را با شما در میان می گذاریم. با ما بمان.

1. آنها را در اسموتی بریزید

موز یکی از محبوب ترین مواد اسموتی است. موز قهوه ای با سایر مواد اسموتی به خوبی جفت می شود و تقریباً در هر دستور پخت اسموتی که موز نیاز دارد می توان از آن استفاده کرد. تنها تغییری که ممکن است در اسموتی خود متوجه شوید رنگ تیره تر و طعم شیرین تر است. زیرا موز قهوه ای حاوی قند بیشتری نسبت به موز زرد است و در نتیجه طعم شیرین تری دارد.

2. آنها را به بلغور جو دوسر اضافه کنید

افزودن موز قهوه ای به بلغور جو دوسر راهی آسان برای شیرین کردن آن بدون استفاده از شکر است. به علاوه، موز سرشار از مواد مغذی است و می تواند فیبر، ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان بیشتری را به وعده غذایی شما اضافه کند.

3. از آنها برای تهیه پنکیک استفاده کنید

9 ایده خلاقانه برای استفاده از مزاخلی!

موز اغلب با پنکیک همراه است. موز رسیده را می توان خرد کرد و روی پنکیک قرار داد یا مستقیماً در خمیر پنکیک مخلوط کرد. برخی افراد بر این باورند که ترکیب موز قهوه‌ای یا خیلی رسیده با خمیر پنکیک آن را شیرین‌تر و پف‌تر می‌کند.

4. با آنها نان و کیک بپزید

اگر عاشق موز هستید، احتمالاً می دانید که موز قهوه ای و بسیار رسیده برای تهیه نان موزی عالی است. برای تهیه کیک هم می توانید از آن استفاده کنید.

5. آنها را پخته بخورید

آیا می دانستید که موز را می توان مانند چنار روی کباب یا اجاق گاز برشته کرد؟ چنار میوه ای موز مانند است که گاهی به صورت خام مصرف می شود، اما بیشتر به صورت پخته مصرف می شود. این میوه سفت تر و بزرگتر از موز است و قند کمتر و نشاسته بیشتری دارد.

6. آنها را با تخم مرغ جایگزین کنید

اگر تخم مرغ ندارید، به آن حساسیت دارید یا از رژیم گیاهخواری پیروی می کنید، می توانید به جای تخم مرغ از مواد دیگری مانند سس سیب، دانه های رازیانه آسیاب شده و حتی موز قهوه ای له شده استفاده کنید. به دلیل ماهیت شیرین و چسبناکی که دارد، موز قهوه ای له شده به عنوان جایگزین تخم مرغ در دستور پخت نان، کیک و کلوچه بهتر عمل می کند. برای هر تخم مرغ، می توانید یک موز قهوه ای کوچک یا نصف یک موز بزرگ را له کنید و به دستور غذا اضافه کنید.

7. از آنها برای تهیه چای استفاده کنید

9 ایده خلاقانه برای استفاده از مزاخلی!

وقتی به موز فکر می کنید، ممکن است چای اولین چیزی نباشد که به ذهنتان خطور می کند. اما در واقع چای موز منبع خوشمزه ای از انواع ویتامین ها و مواد معدنی مانند پتاسیم و منیزیم است. می توانید چای موز را با یا بدون پوست درست کنید، اما به خاطر داشته باشید که بسیاری از آنتی اکسیدان های مفید این میوه در پوست یافت می شود. بنابراین، استفاده از پوست موز در چای می تواند مواد مغذی بیشتری را به همراه داشته باشد.

برای تهیه دمنوش موز به روش زیر عمل کنید:

  • یک قابلمه را با دو تا سه فنجان (500 تا 750 میلی لیتر) آب پر کنید و بگذارید بجوشد.
  • موز را خرد کنید. در صورت تمایل می توانید پوست آن را جدا کنید.
  • موز را به آب در حال جوش اضافه کنید.
  • حرارت را کم کنید و بگذارید 5 تا 10 دقیقه بجوشد.
  • در صورت تمایل، دارچین یا عسل را به آب آن اضافه کنید.
  • موز را بردارید و مایع باقی مانده را در دو تا سه لیوان بریزید.

برای جلوگیری از هدر رفتن مواد غذایی، از موز باقی مانده برای تهیه اسموتی یا نان استفاده کنید یا آن را با بلغور جو دوسر بخورید.

8. از آنها برای مراقبت از پوست و مو استفاده کنید

اگر تعداد موز قهوه‌ای بیشتر از چیزی است که می‌خواهید بخورید، می‌توانید از آن‌ها در روتین مراقبت از پوست و مو استفاده کنید و ماسک‌های خانگی درست کنید.

9. آنها را برای استفاده در آینده منجمد کنید

یکی از مزایای موز این است که به راحتی می توانید آن را در فریزر نگهداری کنید. اگر مقدار زیادی موز قهوه‌ای و رسیده دارید که نمی‌توانید فوراً از آنها استفاده کنید، فریز کردن آنها راهی عالی برای جلوگیری از هدر رفتن مواد غذایی است. کارهای زیادی می توانید با موز یخ زده انجام دهید، اما بهترین راه برای استفاده از آنها تهیه اسموتی و بستنی است.

سوالات متداول

9 ایده خلاقانه برای استفاده از مزاخلی!

در این قسمت به رایج ترین سوالاتی که مردم اغلب در مورد موز قهوه ای می پرسند پاسخ خواهیم داد.

چگونه از قهوه ای شدن موز جلوگیری کنیم؟

بهترین راه برای جلوگیری از قهوه ای شدن موز این است که آنها را در فضای باز نگهداری کنید تا گازهایی که منتشر می کنند خارج شوند. هنگامی که موز در کیسه یا جعبه قفل می شود، احتمال قهوه ای شدن آنها بیشتر است.

اگر موز قبل از خوردن قهوه ای شد، تعداد کمتری از آنها بخرید یا میوه ای بخرید که هنوز زرد روشن یا کمی سبز است.

آیا موز قهوه ای و خیلی رسیده سالم است؟

ممکن است فکر کنید که موز قهوه ای مواد مغذی کمتری نسبت به موز زرد دارد، اما در واقعیت، تفاوت بین این دو نسبتاً کم است. موز قهوه ای هنوز حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است. با این حال، با رسیدن موز، فیبر موجود در آن شروع به تجزیه شدن می کند و نشاسته های پیچیده به قندهای ساده تبدیل می شوند. بنابراین، اگر نگران میزان قند مصرفی یا سطح قند خون خود هستید، بهتر است از موز زرد استفاده کنید که کمتر رسیده است.

آیا خوردن موز قهوه ای می تواند باعث بیماری شود؟

موزی که قهوه ای شده است بیش از حد رسیده است و احتمالا شما را بیمار نمی کند. اما خوردن موزی که شروع به کپک زدن کرده، لزج، مایع تراوش یا بوی نامطبوع دارد، توصیه نمی شود.

از آنجایی که ترکیب غذایی میوه با رسیدن آن تغییر می کند، ممکن است متوجه شوید که موز رسیده و قهوه ای را بهتر از موز زرد هضم می کنید. با این حال، برخی از افراد، به ویژه آنهایی که مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر (IBS) یا سایر اختلالات گوارشی هستند، ممکن است عکس آن را تجربه کنند.

حرف پایانی

وقتی می خواهید میوه بخورید، موز قهوه ای ممکن است اولین انتخاب شما نباشد. اما در بیشتر موارد، موز بسیار رسیده و قهوه ای کاملا بی خطر هستند و راه های زیادی وجود دارد که می توانید از آنها لذت ببرید. دفعه بعد که با موز قهوه ای مواجه شدید، یکی از پیشنهادات بالا را امتحان کنید. توجه داشته باشید که می توانید با خرید موزهایی که هنوز زرد روشن یا کمی سبز هستند و نگهداری آنها در فضای باز از قهوه ای شدن جلوگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید