کشورهای G7 در حال تقویت توان نظامی اوکراین هستند



در حالی که رهبران گروه 7 قول داده بودند که توانایی های نظامی کی یف را با تمرکز بر پدافند هوایی تقویت کنند، ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین مدعی شد که موشک ها، توپخانه و پهپادهای روسیه به اهدافی در شرق و جنوب اوکراین اصابت کرده اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از آن که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین خواستار تانک های مدرن، سلاح های دوربرد و توپخانه برای مقابله با روسیه شد، رهبران گروه هفت قول دادند به «نیازهای فوری اوکراین» رسیدگی کنند.

زلنسکی همچنین از رهبران این گروه خواست تا یک نشست مجازی برای حمایت از ایده او مبنی بر «نشست صلح جهانی» برای بازگرداندن صلح در اوکراین برگزار کنند.

این نشست بر روی اجرای طرح 10 ماده ای برای صلح در اوکراین متمرکز خواهد بود که یکی از مهمترین آنها درخواست کی یف برای “خروج تمام نیروهای روسیه از اوکراین” است.

رئیس جمهور اوکراین همچنین از رهبران گروه هفت خواست تا با توجه به کمبود شدید انرژی و آغاز فصل سرما در این کشور، با دو میلیارد متر مکعب گاز طبیعی اضافی به کیف کمک کنند.

بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا روز دوشنبه گفت که از ارسال موشک های دوربرد به اوکراین برای هدف قرار دادن موشک های روسی که زیرساخت های اوکراینی را هدف قرار داده اند، استقبال می کند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در گفتگو با همتای اوکراینی خود خاطرنشان کرد که اولویت واشنگتن «به روز رسانی سامانه دفاع هوایی اوکراین» است.

در آخرین حملات، مقامات نظامی اوکراین روز دوشنبه مدعی شدند که توپخانه روسیه حدود 20 شهرک را در اطراف شهر فروریخته باخموت ویران کرده است و شهر خرسون که نیروهای اوکراینی ماه گذشته آن را آزاد کردند، “گلوله باران گسترده” صورت گرفته است.

رویترز به طور مستقل نمی تواند این ادعاها را تایید کند.

پس از وعده گروه هفت مبنی بر ارسال کمک نظامی به کیف، وزرای خارجه اتحادیه اروپا موافقت کردند که دو میلیارد یورو برای کمک نظامی به اوکراین اختصاص دهند. آنها تاکید کردند که احتمالا در آینده بودجه بیشتری را تخصیص خواهیم داد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید