کانون های مساجد می توانند آثار مناسبی در حوزه مهدویت تولید کنند – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز



به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دومین جلسه کارگروه فرهنگ، هنر و مهدویت با تشکر از آیت الله صدیقی امام جمعه موقت تهران و اعضای هیئت فراکسیون «مهدویت» گفت: کارگروه باید محلی برای تعیین رویکردهای خاص و ملموس در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری با محوریت «مهدویت» باشد و بر این اساس دبیرخانه فعالی در بخش های مختلف تشکیل شود.

وی با تاکید بر اینکه در دوره گذشته عدم فعالیت بر اساس حوزه «عترت» از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی احساس می شد، گفت: موضوعات کاملاً مرتبط با مهدویت است. بازگشت به حوزه «عترت» و از این رو معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ در کارگروه فرهنگی، هنری و مهدویت مسئولیت مهمی دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه فعالیت های فرهنگی و هنری بسیاری از دوران انقلاب اسلامی در مساجد صورت گرفت، گفت: 4 هزار گروه سرود فعال در 26 هزار کانون فرهنگی مساجد تنها بخشی از ظرفیت های عظیم جبهه فرهنگی انقلاب است. با حمایت مردمی می توانم آثار شایسته ای بر اساس «مهادویت» تولید کنم. همچنین کانون فرهنگی هنری محرومیت زدایی وزارت فرهنگ بیشتر فعالیت ها و اقدامات آموزشی رایگان خود را در مساجد برگزار می کند.

همچنین در ادامه این جلسه آیت الله صدیقی امام جمعه موقت تهران و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر تشکیل فراکسیون «مهدویت» توسط برخی نمایندگان شورای اسلامی را اقدامی خوشایند خواند و گفت: : فعالیت «کارگروه فرهنگ، هنر و «مهدویت» که با اقدام شگفت انگیز تشکیل فراکسیون «مهدویت» در مجلس انقلاب انجام می‌شود، باید از تمام ظرفیت‌های موجود این کارگروه استفاده بهینه کرد. حضور نمایندگان فراکسیون، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و فعالان حوزه مهدویت با برنامه ریزی مدون.

وی سه حوزه «غدیر»، «عاشورا» و «مهدویت» را مبنای تفکر مهم انقلابی دانست و تصریح کرد: مسئولان باید به ایجاد و توسعه گفتمان مهدویت در حوزه های علمیه، مراکز آموزشی و دانشگاه ها توجه ویژه داشته باشند تا یک جو ایجاد کنید معنویت این مکان ها باید جلوه ای جدید پیدا کند و جان و روح تازه ای به خود بگیرد.

لازم به ذکر است: محمدمهدی زاهدی، الهام آزاد، از نمایندگان فراکسیون مهدوی شورای اسلامی، حجت الاسلام رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، علیرضا معاف، قائم مقام قرآن و عطار، سید محمود اسلامی، معاون توسعه منابع و مدیریت منابع انسانی، مجید زین العابدین، مدیرکل حوزه وزارتی و معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام خداداده، رئیس ستاد هماهنگی در دومین جلسه کارگروه فرهنگ، هنر و مهدویت، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و حجت‌الاسلام شجاعی، مدیرعامل مؤسسه منتظران منجی از جمله حاضران بودند.

دیدگاهتان را بنویسید