اگر «پریشان» هستید، این گزارش را بخوانید!


گروه بهداشت و درمان خبرگزاری فارس: او دائماً آشفته و مضطرب است. او بی دلیل بی قرار است و انگار همه عوامل ترسناک و استرس زا دنیا دور هم جمع شده اند و قرار است او را قربانی کنند! چرا وقتی از او می پرسی ناراحت می شوی؟ می گوید: «خودم نمی دانم، اما انتظار حادثه بدی دارم»; بدون هیچ دلیل خاصی برای خودش

اضطراب پاسخ طبیعی بدن شما به استرس است. این احساس ترس یا ترس از آنچه در آینده است. روز اول مدرسه رفتن به مصاحبه شغلی یا سخنرانی می تواند بیشتر افراد را عصبی کند و خطر این عصبی بودن را افزایش دهد.

اما اگر احساس اضطراب شدید است، بیش از شش ماه طول می کشد و زندگی شما را مختل می کند، ممکن است دچار این اختلال شده باشید.در این گزارش سعی کردیم شما را با علائم اضطراب و اختلالات اضطرابی و همچنین راه های مقابله با آن آشنا کنیم. آنها را

ترکیبی از عوامل در ایجاد اضطراب بالا نقش دارد. این عوامل شامل عوامل ژنتیکی، محیطی و شیمیایی مغز است. مناطقی از مغز که مسئول کنترل ترس هستند نیز می توانند تحت تأثیر قرار گیرند.

علائم اضطراب چیست؟

علائم اضطراب شما ممکن است کاملاً متفاوت از علائم دیگر باشد. به همین دلیل است که دانستن تمام راه هایی که این حالت ذهنی می تواند نشان دهد مهم است.

افزایش ضربان قلب، تنفس سریع و مداوم، بی قراری، مشکل در تمرکز و مشکل در خواب از جمله علائم اضطراب است.

حمله اضطراب چیست؟

حمله اضطرابی یک احساس دلهره، نگرانی، نگرانی یا ترس است. برای بسیاری از افراد، حمله اضطراب به کندی ایجاد می شود و می تواند با نزدیک شدن به رویداد استرس زا بدتر شود.

حملات اضطرابی می تواند بسیار متفاوت باشد و علائم می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. این به این دلیل است که بسیاری از علائم اضطراب برای همه اتفاق نمی افتد و می تواند در طول زمان تغییر کند.

علائم رایج حمله اضطراب عبارتند از:

احساس ضعف یا سرگیجه، تنگی نفس، خشکی دهان، تعریق، لرز یا گرگرفتگی، اضطراب و نگرانی، بی قراری، بی قراری، ترس، بی حسی یا گزگز در اندام ها.

چه زمانی اختلالات اضطرابی می توانند ما را درگیر کنند؟

همه ما در طول زندگی خود با موانع استرس زا و اضطراب آور مواجه بوده ایم، اما به محض برطرف شدن آن مانع، اضطراب نیز از روحیه ما خارج می شود و کم کم احساس آرامش می کنیم.

اما افرادی هستند که از اختلالات اضطرابی رنج می برند. این افراد اضطراب را چاشنی روزمره زندگی خود کرده اند و در هر لحظه از زندگی خود استرس دارند. این افراد در موقعیت هایی که برای مدت طولانی تجربه می کنند یا در موقعیت های جدید مضطرب می شوند و نمی توانند استرس خود را کنترل کنند.

از نظر روانشناسی، این افراد از «اختلالات اضطرابی» رنج می برند، اختلالی که در درازمدت می تواند به سلامت روحی و جسمی آنها آسیب جدی وارد کند. اگر بیشتر اوقات احساس اضطراب می کنید و نگران این هستید که ممکن است اختلالات اضطرابی داشته باشید، ممکن است به خوبی علائم مهم اختلالات اضطرابی را بشناسید.

اختلالات اضطرابی چیست؟

طبیعی است که در مورد نقل مکان به مکان جدید، شروع یک کار جدید یا شرکت در یک امتحان مضطرب باشید. این نوع موقعیت ناراحت کننده است، اما می تواند انگیزه شما را برای کار سخت تر و بهتر انجام دهد. این معمولا احساسی است که می آید و می رود، اما در زندگی روزمره شما اختلال ایجاد نمی کند.در مورد یک اختلال اضطرابی، احساس ترس می تواند همیشه همراه شما باشد. شدید و گاهی خسته کننده است.

این نوع اضطراب می تواند باعث شود شما از انجام کارهایی که دوست دارید دست بکشید. اختلالات اضطرابی شایع ترین شکل اختلال عاطفی است و می تواند هر فردی را در هر سنی تحت تاثیر قرار دهد.

علائم اختلالات اضطرابی

شما همیشه نگران هستید

اختلالات اضطرابی در هر سنی ممکن است رخ دهد. اختلالات اضطرابی معمولاً از سنین پایین شروع می شود و معمولاً در کودکان خردسال و نوجوانان رخ می دهد. افراد مبتلا به اختلال اضطراب کامل، خود را همیشه نگران توصیف می کنند.

افراد دیگر می توانند به خوبی با اضطراب خود مبارزه کنند و تا زمانی که زندگی آنها دچار تغییر اساسی نشود یا تا زمانی که در معرض یک موقعیت حساس قرار نگیرند و در معرض حوادث بزرگ و ناگهانی قرار نگیرند هرگز اضطراب را تجربه نخواهند کرد. برخی از افراد پس از هر رویداد مهم زندگی مانند بچه دار شدن یا خرید خانه دچار اضطراب می شوند.

اخیراً یک موقعیت آسیب زا را تجربه کرده اید

اگرچه بسیاری از روانشناسان PTSD را یک اختلال اضطرابی نمی دانند، یک رویداد منفی یا ترسناک می تواند تأثیر قابل توجهی بر اضطراب هر فردی داشته باشد.
بسیاری از افراد مبتلا به اختلالات اضطرابی بدون اینکه متوجه باشند کار خوبی انجام می دهند. زیرا از رویارویی با آنچه آنها را می ترساند و نگران می کند اجتناب می کنند.

حتی اگر فرد سطح استرس پس از سانحه را نداشته باشد، پس از هر حادثه زیانباری دچار نگرانی و اضطراب می شود. به عنوان مثال برخی از افراد پس از تصادف همیشه در هنگام رانندگی دغدغه خاصی دارند.

اضطراب شما را از فعالیت های اجتماعی که از آن لذت می برید دور می کند

این طبیعی است که هنگام مواجهه با جمعیت احساس عصبی، استرس و اضطراب داشته باشید و ممکن است به طور طبیعی قبل از سخنرانی احساس عصبی کنید، اما اگر در اطراف افراد عادی به راحتی عصبی شوید، اضطراب اجتماعی دارید.

اگر متوجه شدید که هر وقت افرادی در اطراف شما هستند ضربان قلب، سرگیجه و حالت تهوع یا موارد مشابه دارند، بدانید که مشکل بیشتر از اضطراب عادی است.

زندگی خود را بر روی لبه ترس های خود زندگی کنید

بسیاری از افراد مبتلا به اختلالات اضطرابی بدون اینکه متوجه باشند عملکرد خوبی دارند زیرا از مواجهه با آنچه آنها را می ترساند و نگران می کند اجتناب می کنند. برخی از افراد زندگی خود را انجام می دهند و سعی نمی کنند از این وضعیت خارج شوند یا از آن دوری کنند، اما ظاهراً مشکل خاصی وجود ندارد.

این افراد تا زمانی که در موقعیت خاصی قرار نگیرند و به دلیل ترس نتوانند تصمیمی بگیرند لزوماً در زندگی خود احساس دخالت نمی کنند. هنگامی که اضطراب شروع می شود، توانایی و تمایل فرد برای ادامه زندگی کاهش می یابد. در این صورت است که درمان می تواند جان یک فرد را نجات دهد و باعث بهره وری بیشتر شود.

شما همچنین علائم فیزیکی را تجربه می کنید

بسیاری از افراد مبتلا به اختلالات اضطرابی، به ویژه آنهایی که دارای اختلالات اضطرابی کامل و پیشرفته هستند، از دردهای فیزیکی مانند سردرد، دل درد و کمردرد شکایت دارند. مردم تمایل دارند این علائم را با مشکلات دیگر اشتباه بگیرند و پزشکان به راحتی نمی توانند بفهمند که مشکل از کجا می آید. بنابراین، اگر نگرانی دائمی و این علائم فیزیکی را تجربه می کنید، دچار اختلال اضطراب هستید.

مشکلات خواب یکی دیگر از علائم اختلالات اضطرابی است

بسیاری از ما حداقل یک بار بی خوابی ناشی از اضطراب در مورد یک رویداد مهم را تجربه کرده ایم. اما اگر این بی خوابی ها به یک عادت همیشگی تبدیل شود، نمی توان آن را نادیده گرفت. داشتن بی خوابی شب قبل از امتحان طبیعی است، اما اگر هفته ها قبل از یک رویداد یا مسابقه نخوابیده اید، حتی اگر بسیار استرس زا باشد، نشانه واضحی از اختلال اضطرابی است.

اضطراب شما باعث ناراحتی قابل توجهی برای شما می شود

اختلالات روانی ممکن است در زندگی هر فردی رخ دهد، اما زمان آن برای هرکس متفاوت است و برای برخی حتی می تواند دائمی باشد. اضطراب می تواند برخی از فرآیندهای زندگی را مختل کند و مشکلات قابل توجهی ایجاد کند.

این سوالات را از خود بپرسید، آیا به دلیل اضطراب از کلاس درس دوری می کنید؟ آیا این باعث می شود یک روز کاری را از دست بدهید؟

آیا به دلیل اضطراب از فعالیت های اجتماعی کناره گیری می کنید؟ اگر پاسخ شما به این سوالات مثبت است، پیشنهاد می کنیم در اسرع وقت با یک روانشناس مشورت کنید و به فکر درمان خود باشید. اگر بخواهید به دلیل اضطراب از جامعه کناره گیری کنید، آسیب جدی به شما وارد می کند.

انتهای پیام/


دیدگاهتان را بنویسید