انتشار گزارش ارزیابی موفقیت سازمان برنامه و بودجه توسط دیوان محاسبات کشور



دیوان محاسبات کشور گزارشی از ارزیابی عملکرد سازمان برنامه و بودجه در رابطه با تبادل تفاهم نامه ها منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، بر اساس داده های اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، ارزیابی این نهاد ناظر از عملکرد سازمان برنامه و بودجه کشور حاکی از عدم اقدام این سازمان است. تبادل توافقنامه ها با نهادهای اصلی و تابعه تا 25 اردیبهشت ماه سال جاری (به استناد بند (الف) تبصره (19) قانون بودجه سال 1401.

بر اساس این گزارش، بین 66 نهاد اصلی درگیر در بخش قرض الحسنه هزینه ای مبادله ای صورت نگرفت و هدف قانونگذار محقق نشد. همچنین در خصوص وام تملک سرمایه از 56 مؤسسه اصلی تاکنون تنها 5 مؤسسه در 19 مورد قرارداد مبادله کرده اند که حدود 29 درصد است.

بر اساس این گزارش، تعداد طرح های تملک دارایی های سرمایه ای متعلق به نهادهای اصلی 471 طرح است که تاکنون تنها 12 طرح مبادله شده است.

بررسی وام های هزینه ای تا پایان مرداد ماه و وام های خرید دارایی های ثابت تا پایان شهریور 1401 نشان می دهد که از 2110 طرح، تنها 23 طرح مبادله شده است.

با توجه به 9 ماه گذشته سال جاری و تکلیف سازمان برنامه و بودجه کشور مبنی بر تبادل قرارداد با دستگاه های اجرایی در دو ماهه نخست سال جاری به عنوان برنامه مدون دستگاه های اجرایی برای هزینه کرد اعتبارات هزینه ای و تدارکات دارایی های ثابت، فعالیت های سازمان برنامه و بودجه کشور و دستگاه های اجرایی قطعی و قابل توجه است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید