درخواست 12 هزار زوج برای ازدواج دانشجویی/ارجاع اولین گروه از دانشجویان مشمول «طرح پردان» به بانک



رئیس مرکز مدیریت خانواده و ازدواج نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: اعلام کردیم امسال در بیست و پنجمین دوره دانشجویی اورداویج میزبان 10 هزار زوج دانشجو از سراسر کشور خواهیم بود اما تاکنون تعداد زوج های ثبت نام شده در این دوره به 12000 نفر رسیده است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سید محمد هاشمی، رئیس مرکز مدیریت خانواده و ازدواج نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، با بیان اینکه برنامه همسفر تا بهشت ​​و همچنین اجرای سند ازدواج ملی برای دانشگاهیان، این برنامه مناسب نیست، گفت: کاروان های بیست و پنجمین دوره ازدواج دانشجویی از چهار هفته پیش آغاز شده است که اعزام کاروان های این دوره تا پایان سال جاری در قالب طرح همسفر بهشت ​​دانشجویان ادامه دارد.

وی ادامه داد: با محدودیت بودجه و ظرفیت اسکان مواجه هستیم و به همین دلیل هر هفته دو کاروان با 250 جفت دانشجو و از منظر دیگر 500 دانش آموز به مشهد اعزام می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه حضور دانشجویان در مشهد مسئولیت شخصی آنهاست، تصریح کرد: ما فقط هزینه ورودی، اسکان و فعالیت های فرهنگی را پرداخت می کنیم و مسئولیتی در قبال رفت و آمد زوجین به عهده ما نیست. هر یک از زوجین سه روز و چهار شب در مشهد خواهند ماند که در این مدت برنامه های مختلفی برای آنها ترتیب می دهیم. همچنین برنامه های جدیدی در حوزه محتوایی تدارک دیده ایم که از جمله آنها می توان به برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه زوجین، تئاتر نمایشگاهی کارگاه محور با حضور روانشناسان و مشاوران، برنامه در حرم امام رضا (ع) اشاره کرد. ، و غیره.

رئیس مرکز مدیریت خانواده و ازدواج نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال جاری پذیرش دانشجو داریم و امکان اعزام هشت نفر را فراهم کرده ایم. کاروان ها هر سال ماه ما در کشور مستقر هستیم اما تاکنون تعداد درخواست های این دوره به 12 هزار زوج رسیده است. همچنین لازم به یادآوری است که فقط دانشجویانی که از تاریخ 11 فروردین 1400 تا 31 شهریور 1401 ازدواج کرده اند می توانند ثبت نام و در این طرح شرکت کنند.

ارجاع اولین گروه از دانشجویان مشمول تسهیلات طرح دردانه به بانک

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به سند ملی ازدواج دانشگاهیان تصریح کرد: اولین جلسه ستاد در خصوص این سند تا پایان هفته آینده برگزار می شود و با توجه به اینکه ابلاغ سند ازدواج دانشگاهیان به تاخیر افتاد و تنها یک ماه فرصت دارد. گذشت از جلسه، طبیعی است، ستاد دیر خواهد شد. البته با وجود اینکه جلسه ستاد هنوز تشکیل نشده است، اما مصوباتی برای حمایت از ازدواج و تولد دانش آموزان به تصویب رسیده است.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، وی در تشریح این موضوع گفت: بر اساس توافقی که با ستاد فرمان داشتیم برای حمایت از مادران دانشجو برنامه داشتیم. امام در قالب طرحی از این دانشجویان حمایت کردیم که با درد و رنج دنبال می کنیم. در این طرح به مادران دانشجو کمک‌های مالی داده شده و اولین دانش‌آموزان مشمول این کمک‌ها نیز هفته گذشته برای دریافت آن به بانک اعزام شدند. البته هنوز تسهیلات پرداخت نشده است اما بسته های فرهنگی و کارت هدیه را برای دانشجویان واجد شرایط پرداخت کرده ایم.

رئیس مرکز مدیریت خانواده و ازدواج نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مصوبه‌ای در خصوص حمایت‌های مربوط به فرزندآوری نداشتیم، تاکنون همه حمایت‌ها فقط متوجه دانشجویان بود، اما حمایتی که در طرح جمعیت برای جوانان در نظر گرفته شده است نیز از دانشگاهیان است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید