اجاره در شمال تهران خرید خانه در اروپا!



یک کارشناس بازار املاک گفت: بخشی از جامعه هدف مسکن شمال تهران سرمایه خود را برای خرید ملک در ترکیه، امارات، یونان، اسپانیا و قبرس اختصاص داده اند و در اینجا مستاجر هستند.

سعید آسویار در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: افزایش قیمت ارز و نهاده های ساختمانی اعم از مصالح، دستمزد، مالیات و قیمت زمین آثار تورمی در بازار مسکن ایجاد کرد. البته نقش مالیات ساخت و ساز و زمین کمتر بود، در حالی که دستمزد و قیمت مصالح نقش پررنگ تری داشتند. با توجه به ضریب نقدینگی ارز، امکان هدایت وجوه بیشتری به این بازار وجود دارد و باید برای تثبیت قیمت آن تدابیری اتخاذ شود.

وی افزود: برخی از پروژه های حوزه ساختمان به دلیل کمبود اعتبار تقریبا متوقف شده است. بخش بزرگی از بودجه ساخت و ساز صرف هزینه های جاری، حقوق، دستمزد و بدهی های قبلی می شود. به نظر می رسد طرح جدید تعریف نشده و بودجه کافی برای تکمیل طرح های نیمه تمام وجود ندارد. این کارشناس بازار مسکن با بیان اینکه بانک ها به دلیل تراز منفی تسهیلات قابل توجهی به بخش های اقتصادی نمی دهند، گفت: عملکرد سیستم بانکی به دلیل کمبود منابع منجر به ورود سرمایه به ارز، طلا شد. و بازار املاک و مستغلات . با افزایش قیمت ارز، هزینه تولید و هزینه های زندگی افزایش می یابد.

آسویار ادامه داد: به طور کلی بخش ساخت و ساز خارج از حیطه اختیارات دولت است. زیرا بیش از 90 درصد در اختیار بخش خصوصی است که بنا به دلایلی از سرمایه گذاری در این حوزه خودداری می کند.

وی تاکید کرد: ساخت و ساز در حال حاضر توجیه اقتصادی ندارد; به دلیل افزایش قیمت مصالح ساختمانی و رکود معاملات، بازگشت سرمایه در بخش مسکن با تاخیر مواجه شده و ریسک سرمایه گذاری در آن بالاست. سیاست های غلط مالیاتی نیز به مشکلات سازندگان دامن زده است.

نایب رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران بیشترین خرید در بازار مسکن را تبدیلی دانست و گفت: به طور کلی جامعه مسکن را سرمایه ای مطمئن می داند.

آسویار تصریح کرد: بیشتر معاملات در مناطق جنوبی و مرکزی برای خانه های کوچک و ارزان انجام می شود. برخی از متقاضیان خرید آپارتمان در شمال تهران کسانی هستند که سرمایه خود را برای خرید ملک در ترکیه، امارات، یونان، اسپانیا و قبرس اختصاص داده اند و در اینجا مستاجر هستند.

وی راه حل ثبات قیمت مسکن را کنترل بازار ارز دانست و گفت: تثبیت قیمت دلار می تواند حداقل در کوتاه مدت بازار مسکن را آرام کند تا دولت برای اجرای برنامه های موثرتر وقت داشته باشد. در حوزه مسکن تولید.

قیمت هر متر خانه در تهران 46 میلیون و 700 هزار تومان است

لذا گزارش آبان 1401 میانگین قیمت یک مترمربع فضای مسکونی در تهران 46 میلیون و 700 هزار تومان که نسبت به ماه قبل و مدت مشابه سال قبل 6.8 و 45.9 درصد افزایش داشته است. بر اساس اعلام بانک مرکزی در آبان ماه 8000 معامله انجام شد که نسبت به ماه قبل و مشابه سال قبل 47.8 درصد و 9.6 درصد رشد داشته است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید