آیا نوشیدن قهوه می تواند از ابتلا به کووید-19 جلوگیری کند؟


به گزارش Fiz، گروهی از محققان به سرپرستی پروفسور نیکولای کوهنرت از دانشگاه جاکوبز آلمان توانستند به طور تجربی در آزمایشگاه ثابت کنند که ترکیب شیمیایی «5-کافئویلکوئینیک اسید» (به نام اسید کلروژنیک) موجود در قهوه از ارتباط بین Sars-Cov- جلوگیری می کند. 2 پروتئین کرونا ویروس و گیرنده ACE-2 که محل اتصال ویروس بر روی سلول انسانی است.

یک فنجان قهوه معمولی در محیط آزمایشگاهی که دقیقا 200 میلی لیتر است، حاوی حدود 100 میلی گرم اسید کلروژنیک است. آزمایشات نشان داده است که اسید کلروژنیک در این غلظت به اندازه کافی زیاد است که از چسبیدن پروتئین اسپایک به گیرنده ACE-2 جلوگیری می کند و در نتیجه روند بیماری را مهار می کند. برای اثبات اینکه این فرآیند در عمل عمل می کند، به تحقیقات بیشتری نیاز است.

علاوه بر این، مطالعات بیشتری برای تعیین مدت اثر مهاری اسید کلروژنیک مورد نیاز است. Kuehnert می گوید: “به عنوان شیمیدان، ما نمی توانیم به این سوال عملی پاسخ دهیم که آیا نوشیدن قهوه واقعا می تواند به عنوان یک اقدام پیشگیرانه برای محافظت در برابر عفونت کووید-19 عمل کند.” اما می توان گفت که این احتمال وجود دارد.

این شیمیدان افزود: بسیاری از مردم قهوه می نوشند و قهوه مصارف اثبات شده بسیاری دارد. به عنوان مثال، افرادی که به طور منظم قهوه می نوشند، کمتر به دیابت نوع 2 مبتلا می شوند.

این تیم اخیراً شرح مفصلی از این روش را در مجله Food & Function منتشر کرده است.

به عنوان گام بعدی، آنها قصد دارند یافته های مربوط به ارتباط قهوه و ویروس کرونا را در دسترس جامعه تحقیقاتی گسترده تر قرار دهند.

نیکولای کوهنرت می گوید: مطالعات اپیدمیولوژیک می تواند تعیین کند افرادی که قهوه می نوشند بیشتر در معرض ابتلا به ویروس کرونا هستند یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید