اقتصاد جهانی در خطر است



صندوق بین المللی پول هشدار داده است که چشم انداز اقتصاد جهانی بدبینانه است.

به گزارش ایسنا، به نقل از اکونومیکس، تریگو گودموندسون، اقتصاددان بخش تحقیقات صندوق بین‌المللی پول، با بیان اینکه آخرین پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول درباره رشد اقتصاد جهانی بدبینانه‌تر از قبل است، گفت: پیامدهای درگیری در اوکراین و تورم.

این کارشناس گفت: آخرین پیش بینی صندوق بین المللی پول از اقتصاد جهان که ماه گذشته منتشر شد، پیش بینی رشد جهانی سال آینده را به 2.7 درصد (از 2.9 درصد در تیرماه) کاهش داد و انتظار داریم کشورهایی با بیش از یک درصد رشد کنند. آنها یک سوم تولید جهانی را تشکیل می دهند و در بخشی از سال جاری یا سال آینده کاهش خواهند یافت.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، همانطور که در آخرین گزارش خود به گروه 20 اشاره کردیم، شاخص‌های با بسامد اخیر تأیید می‌کند که چشم‌انداز اقتصاد جهانی نسبت به گذشته تیره‌تر است.

گودموندسون گفت: «احتمالاً در بسیاری از کشورها برای کاهش تورم و رفع آسیب‌پذیری بدهی‌ها، انقباض‌های مالی و پولی مستمر مورد نیاز است و ما انتظار داریم که این امر در بسیاری از اقتصادهای گروه ۲۰ در ماه‌های آینده تشدید شود».

وی افزود: چشم انداز رشد اقتصاد جهانی با ترکیبی از بادهای مخالف از جمله تحولات اوکراین، افزایش نرخ بهره، اثرات بلندمدت شیوع ویروس کرونا و اختلال در زنجیره تامین مواجه است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید