یک ورزش ساده و کم هزینه که منجر به طول عمر می شود


کسانی که در برخی از انواع ورزش های شدید مانند تنیس، دویدن یا ایروبیک شرکت می کنند، نسبت به کسانی که در فعالیت های متوسطی مانند تنیس دوستانه، کارهای خانه یا شنا شرکت می کنند، بیشتر عمر می کنند.

این یافته نتیجه یک مطالعه بزرگ استرالیایی است که 204542 فرد میانسال و مسن بالای 6 سال را مورد بررسی قرار داد.

آنها پیشنهاد کردند که سطوح بالاتر فعالیت شدید تأثیر بسیار بهتری بر سلامت انسان نسبت به فعالیت متوسط ​​دارد.

نتایج آنها نشان داد که خطر مرگ زودهنگام در افرادی که به شدت ورزش می کردند در مقایسه با افرادی که فقط ورزش متوسط ​​داشتند 13 درصد کمتر بود.

دکتر دکتر گفت: “مزایای فعالیت شدید برای مردان و زنان در تمام سنین واقعی و مستقل از کل زمان صرف شده در این فعالیت است.” کلاوس گوبل، محقق ارشد این مطالعه.

نتایج نشان می دهد که صرف نظر از اینکه اضافه وزن، لاغر یا بیماری قلبی یا دیابت دارید، مدیریت فعالیت شدید می تواند مزایای قابل توجهی برای طول عمر داشته باشد.

در حال حاضر، سازمان جهانی بهداشت و مقامات بهداشتی در ایالات متحده، استرالیا و بریتانیا حداقل 75 دقیقه فعالیت شدید یا 150 دقیقه فعالیت متوسط ​​در هفته را برای جمعیت بزرگسال توصیه می کنند.

محققان پیشنهاد می کنند که دستورالعمل های بالینی و بهداشت عمومی باید ورزش با شدت بالا را برای افزایش طول عمر افراد توصیه کند.

شرکت کنندگان در این پژوهش به دو گروه تقسیم شدند. آنهایی که ورزش متوسط ​​انجام دادند و کسانی که حداقل 30 درصد ورزش با شدت بالا انجام دادند.

خطر مرگ در افرادی که فعالیت های شدید انجام می دادند در مقایسه با افرادی که به شدت ورزش نمی کردند 9 درصد کمتر بود.

میزان مرگ و میر در افرادی که بیش از 30 درصد از ورزش های شدید را انجام می دادند، 13 درصد کمتر از حد معمول بود.

دکتر دکتر می‌گوید: «نتایج تحقیقات ما نشان می‌دهد که حتی مقدار کمی فعالیت شدید می‌تواند به کاهش خطر مرگ زودرس کمک کند.» گیبل.

نتایج مطالعات قبلی نشان می دهد که تمرینات اینتروال با تلاش شدید کوتاه اغلب برای افراد مسن از جمله افرادی که اضافه وزن دارند یا چاق هستند مناسب است.

نتایج این مطالعه در JAMA Internal Medicine منتشر شد.

دیدگاهتان را بنویسید