دانشمندان ماده ای به نام «چسب سلولی» ساخته اند که می تواند زخم ها را ترمیم کند


محققان دانشگاه کالیفرنیا در سانفرانسیسکو از یک نوآوری جالب خبر دادند “چسب سلولی” منصوب شد آنها اظهار داشتند که با کمک این نوآوری در آینده دستاوردها و فرصت های پزشکی قابل توجهی از جمله ایجاد اعضایی در آزمایشگاه برای پیوند و بازسازی اعصاب آسیب دیده فراهم خواهد شد.

در اصل، این تیم مجموعه‌ای از مولکول‌های مصنوعی ساختند که می‌توان آن‌ها را برای اتصال سلول‌های بدن انسان برای ایجاد ارتباط با یکدیگر دستکاری کرد. ترکیب این مولکول‌ها همان «چسب سلولی» است و به‌عنوان مولکول‌های چسبنده عمل می‌کنند که به طور طبیعی در داخل و اطراف سلول‌ها یافت می‌شوند و به‌طور ناخواسته نحوه ساختار و اتصال بافت‌ها، اعصاب و اندام‌های ما به یکدیگر را کنترل می‌کنند.

مهم است که در این مورد دانشمندان بتوانند داوطلبانه آنها را کنترل کنند.

آدام استیونز، محقق مؤسسه طراحی سلولی UCSF و نویسنده مقاله جدید، در بیانیه ای گفت.

“خواص یک بافت، مانند پوست شما، تا حد زیادی با نحوه سازماندهی سلول های مختلف آن تعیین می شود. ما در حال ابداع راه هایی برای کنترل سازماندهی سلولی هستیم که برای سنتز بافت با خواصی که می خواهیم بسیار مهم است.

با این نوآوری زخم ها و اعصاب آسیب دیده را درمان کنید

در نهایت، پزشکان می توانند از این ماده چسبنده به عنوان مکانیزمی برای ترمیم زخم های بیماران، ترمیم اعصاب آسیب دیده و حتی به طور بالقوه بازسازی ریه ها، کبد و سایر اندام های حیاتی بیمار استفاده کنند.

البته این امر در شرایطی که اکثر کشورهای جهان با مشکل کاهش ناگهانی اهداکنندگان عضو مواجه هستند، کمک زیادی به بیماران نیازمند اهدای عضو خواهد کرد. بر اساس گزارش اداره منابع و خدمات بهداشتی، روزانه 17 نفر در ایالات متحده در حالی که در لیست انتظار پیوند عضو هستند جان خود را از دست می دهند و هر 10 دقیقه یک نفر دیگر به این لیست اضافه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید